Vážení rodiče žáků 1. – 5. tříd,

v souvislosti s uvolňováním mimořádných opatření dochází v omezeném režimu k obnovení docházky žáků 1. – 5. tříd ve školských zařízeních.

Od 25. 5. 2020 je umožněna osobní přítomnost žáků 1. – 5. ročníků ve vzdělávacích aktivitách v prostorách školy. Výuka v prezenční formě je dobrovolná.

Žádáme Vás o závazné sdělení od středy 13. 5. 2020 do pondělí 18. 5. 2020, zda se Váš syn / Vaše dcera zapojí do prezenční výuky.

1)      V uvedeném termínu potvrďte e-mailem třídním učitelům, že Vás syn / Vaše dcera nastoupí od 25. 5. 2020 do prezenční výuky.

2)      Současně požadujeme vyplnění písemného stanoviska - viz příloha „Vyjádření souhlasu zák. zástupce k prezenční formě výuky od 25. 5. 2020“.                                 

Vyplněné a podepsané Vyjádření doručte do 18. 5. 2020:

- elektronicky (podepsané, oskenované) třídním učitelům nebo

- poštou na adresu Základní školy Nové Hrady, Komenského 30, 373 33 Nové Hrady nebo

- vhoďte do poštovní schránky budov I. či II. stupně.

Na písemné vyjádření zák. zástupců doručené po 18. 5. 2020 nebude brán zřetel!

Informace k organizaci vzdělávacích aktivit:

Vzdělávací aktivity jsou rozděleny na dopolední a odpolední část. Cílem dopolední části (8:00 – 11:35) je zajistit vzdělávání žáků v obsahu, který škola realizuje v rámci vzdělávání na dálku. Obsah vzdělávání dopolední části vychází ze vzdělávacího obsahu ŠVP školy. Jedná se především o hlavní vzdělávací obsah, který je žákům zadáván i formou vzdělávání na dálku. Cílem odpolední části (11:35 – 16:00) je zajistit zájmové vzdělávání žáků. Obsah vzdělávání odpolední části přiměřeně vychází ze vzdělávacího obsahu ŠVP školní družiny.

Vzdělávací aktivity jsou organizovány pravidelně každý pracovní den.

V dopolední části mohou vzdělávací a výchovnou činnost ve skupině zajišťovat podle personálních možností i vychovatelé nebo asistenti pedagoga. Upozorňujeme, že může nastat situace, kdy vzdělávání určité skupiny nepovede příslušný vyučující kmenové třídy. Tato skutečnost je velmi pravděpodobná i u tříd s počtem žáků cca nad 15.

Výuka tělesné výchovy v běžné podobě není možná.

Počet skupin bude stanoven na základě projeveného zájmu a podle prostorových možností tříd. Vzdělávací aktivity budeme poskytovat v prostorách budovy I. stupně, v případě nutnosti ustanovení většího počtu skupin i prostory budovy II. stupně, školní družiny či jiných prostor. Při sestavování skupin může dojít i ke sloučení žáků různých tříd a ročníků. Tyto skupiny od 25. 5. do 30. 6. 2020 již zůstávají neměnné, a to i v dopolední a odpolední části.

Zahájení vzdělávací aktivity: pondělí 25. 5. 2020

Ukončení vzdělávací aktivity: úterý 30. 6. 2020

Informace k povinnosti podepsat čestné prohlášení a seznámení:

První den docházky je nutné předložit vyplněné Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění a seznámení s vymezením rizikových skupin (viz příloha). Bez tohoto vyjádření se žák nemůže výuky zúčastnit.

Doporučuje se, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory, pokud žák patří do rizikové skupiny, a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.

Informace k provozní době školy:

Předpokládaný vstup do budov bude pro jednotlivé skupiny stanoven po časových intervalech od 7:40 hodin. Nyní předpokládáme časový odstup mezi jednotlivými skupinami 5 minut. Tato skutečnost bude odvislá od počtu stanovených skupin. Předpokládaný vstup do budov bude jednotlivým skupinám umožněn v doprovodu pedagoga. Harmonogram vstupu do budovy upřesníme podle zjištěného zájmu. Žáky před školou vyzvedává pověřený pedagogický pracovník, který žáky organizuje do skupiny a vyzvedává je.

Ranní družina není poskytována.

Vzhledem k technickým podmínkám bude stravování pro žáky prezenčních vzdělávacích aktivit zajištěno formou studených obědových balíčků. V případě zájmu o tuto formu stravování je nutné přihlašovat obědy s dostatečným časovým předstihem od 19. 5. 2020.

Informace o způsobech předávání, vyzvedávání a omlouvání žáků:

Žáky před školou vyzvedává pověřený pedagogický pracovník, který žáky organizuje do skupiny a vyzvedává je.

Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.

Škola vede evidenci o docházce žáků do skupin. V případě nepřítomnosti žáka delší než 3 dny, žádá škola informaci od zákonného zástupce o důvodech nepřítomnosti a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet. Absence se nezapočítává do absence uváděné na vysvědčení žáka.

Žáka není možné zařadit do školní skupiny později, po 25.5.2020.

V příloze „Vyjádření souhlasu zák. zástupce k prezenční formě výuky od 25. 5. 2020“ uveďte skutečnosti, které se týkají vyzvedávání žáka a jeho odchodu ze školy.

Informace o provozu školy a hygienických opatřeních (z dokumentu o Ochraně zdraví ZŠ):

1) Cesta do školy a ze školy

Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména:

 Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky (dále jen „rouška“).

 Dodržení odstupů 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např.  u doprovodu žáka/členů společné domácnosti).

Škola při zahájení pobytu ve škole na tuto skutečnost žáky upozorní.

 

2) Příchod ke škole a pohyb před školou

 Minimalizovat velké shromažďování osob před školou.

 Před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti).

 Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu.

 Organizovat shromáždění žáků ve skupinách tak, jak budou následně společně ve třídách.

3) Vstup do budovy školy nebo školského zařízení

 Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.

 Pedagogové odvedou žáky do tříd po skupinách, aby nedocházelo ke kontaktu mezi skupinami.

Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky.

Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.

 Škola je oprávněna vymezit prostory, ve kterých se žáci mohou pohybovat.

Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp.  k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.

 

4) V budově školy

 Přesuny skupin žáků, pohyb na chodbách, návštěva toalet či společných prostor je nutné organizovat tak, aby byly minimalizovány kontakty jak mezi skupinami, tak jednotlivci včetně zaměstnanců školy.

 Při přesunech je vhodné dodržení odstupů 2 metry vždy, když je to možné (nejméně 1,5 metru).

 Toalety musí být vybaveny tekoucí pitnou vodou, mýdlem v dávkovači, nádobou na dezinfekci a jejím dávkovačem a jednorázovými papírovými ručníky pro bezpečné osušení rukou.

 Úklid a dezinfekce toalet probíhá minimálně jednou denně.

 Nádoba na dezinfekci s dávkovačem a jednorázové papírové ubrousky pro bezpečné osušení rukou umístěny před vstupem do školní jídelny (nejsou-li umyvadla), do místnosti určené pro izolaci osoby s podezřením na nákazu COVID 19.

 Dezinfekční prostředky na ruce jsou přidělovány do tříd.

5) Ve třídě

Neprodleně po přezutí, popřípadě po příchodu do třídy, musí každý použít dezinfekci na ruce. Doporučuje se i předchozí umytí rukou (důkladně 20 až 30 sekund vodou a tekutým mýdlem).

Složení skupin žáků se stanoví předem a je neměnné, je nutné vyhnout se jakýmkoliv změnám ve složení skupiny žáků.

Maximální počet žáků ve skupině žáků je 15 s tím, že je nezbytné dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě.

 V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě.

Při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku.

 Je nutné zajistit takové rozmístění lavic ve třídě, které umožní dodržet stanovený odstup mezi žáky –  2 metry (nejméně 1,5 metru).

Žáci si po každém vzdělávacím bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě.

V každé třídě je nezbytné často větrat (minimálně jednou za hodinu po dobu 5 min).

6) Při podezření na možné příznaky COVID-19

Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.

Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, je nutné umístit jej do samostatné místnosti a kontaktovat zákonné zástupce žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka. O podezření informuje škola spádovou hygienickou stanici. Ostatní žáky je pak vhodné umístit do jiné místnosti nebo změnit aktivitu na pobyt venku s povinným nošením roušky, dokud není známý zdravotní stav indisponovaného žáka. Doporučuje se, aby škola měla bezkontaktní teploměr k měření tělesné teploty.

7) Rámcová pravidla pro poskytování školního stravování v zařízení školního stravování

 Dle místních podmínek, množství žáků a personálu je možné zvažovat jednu ze tří variant: • Školní stravování – vydávání obědů při zajištění níže uvedených pravidel.

• Školní stravování – studené obědové balíčky při zajištění níže uvedených pravidel.

• Po dohodě vedení školy s rodiči si žáci mohou přinést vlastní stravu (namísto oběda).

 Pokrmy či balíčky vydává personál včetně čistých příborů. Strávníci si sami jídlo a pití nenabírají a neberou si ani příbory.

V jídelně se při výdeji jídla nesmí potkávat žáci z různých skupin žáků. Při stravování jsou zajištěny obvyklé rozestupy jako ve třídě. A dále je nutné zajistit rozestupy mezi jednotlivými skupinami.

 Rouška se odkládá pouze při samotné konzumaci jídla a pití, a to do vlastního sáčku.

 Před vstupem do jídelny si každý žák umyje ruce či použije dezinfekci na ruce.

 Jinak se dodržují zvýšenou měrou běžná hygienická pravidla.

8) Osoby s rizikovými faktory

Ministerstvo zdravotnictví stanovilo následující rizikové faktory:

1. Věk nad 65 let s přidruženými chronickými chorobami.

2. Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou.

3. Onemocnění srdce a/nebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou např. hypertenze.

4. Porucha imunitního systému, např.  a) při imunosupresivní léčbě (steroidy, HIV apod.), b) při protinádorové léčbě, c) po transplantaci solidních orgánů a/nebo kostní dřeně.

5. Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2).

6. Farmakologicky léčený diabetes mellitus.

7. Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza).

8. Onemocnění jater (primární nebo sekundární).

9) Co dělat v případě, že žák patří do rizikové skupiny

Do rizikové skupiny patří žák, který osobně naplňuje alespoň jeden bod (2-8) uvedený výše nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti. 

Doporučuje se, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory, pokud žák patří do rizikové skupiny, a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.

Při prvním vstupu do školy předkládá zákonný zástupce žáka tato prohlášení, která je možné podepsat před vstupem do školy:  

 písemné seznámení s vymezením rizikových skupin stanovených Ministerstvem zdravotnictví, a

 písemné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.).

O této povinnosti by měli být zákonní zástupci ředitelem školy předem informováni (v rámci sdělení informace o obnovení osobní přítomnosti ve škole a jejích podmínkách). Pokud zákonný zástupce tyto dokumenty nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna.

 

Odkaz na další dokumenty MŠMT: http://www.msmt.cz/soubor-hygienickych-pokynu-pro-ms-zs-a-ss

Další podrobnosti budeme moci stanovit nebo upravit po 18. 5. 2020 po zjištění počtu účastníků prezenčního vzdělávání.

 

Přílohy:

Čestné prohlášení

Vyjádření souhlasu zák. zástupce k prezenční formě výuky od 25. 5. 2020

Vedení ZŠ