Prezenční forma výuky – obecná ustanovení

Je povolena osobní přítomnost:

  • žáků I. stupně ZŠ,
  • žáků 9. ročníku ZŠ,
  • žáků 6. A, 7. A, 8. A v režimu tzv. rotační výuky (prezenční a distanční forma výuky se střídá po týdnech).

Pro žáky je povinná prezenční výuka.

Cílem rotační (střídavé) výuky je organizovat vzdělávání po přechodnou dobu tak, aby se snížil počet žáků přítomných ve škole.

Třídy, které v daném týdnu nemají prezenční výuku, se povinně vzdělávají distančním způsobem.

Dále je povolena osobní přítomnost:

  • žákům školní družiny za dodržení homogenity skupiny stejné jako ve třídě. Není – li to z personálních důvodů možné, lze do jedné skupiny ve školní družině zařadit žáky jednoho ročníku.

Na provoz školy se nadále vztahuje manuál „Provoz škol a školských zařízení ve školním roce 2020/2021 vzhledem ke covid – 19“.

 

Provoz II. stupně ZŠ od 30. 11. 2020

IX. A:  povinná prezenční výuka

Režim rotační výuky byl pro žáky VI. A, VII. A, VIII. A nastaven do vánočních prázdnin následovně:

  • 30. 11. – 4. 12. 2020:

- prezenční výuka: VIII. A

- distanční výuka: VI. A, VII. A

  • 7. 12. – 11. 12. 2020:

- prezenční výuka: VI. A, VII. A

- distanční výuka: VIII. A

  • 14. 12. – 18. 12. 2020:

- prezenční výuka: VIII. A

- distanční výuka: VI. A, VII. A

  • 21. 12. – 22. 12. 2020:

- prezenční výuka: VI. A, VII. A

- distanční výuka: VIII. A

Vstup do budovy školy:

7:40 – žáci VI. A, VIII. A

7:45 – žáci VII. A

7:50 – žáci IX. A

Režim stravování žáků II. stupně ve školní jídelně

1.  týden:                                           

12:35 – IX. A

12:45 – VIII. A

2. týden:

12:35 – IX. A

12:45 – VII. A

12:55 – VI. A

Stanovené časy jsou termíny, kdy účastníci stravování musí být již přítomni ve školní jídelně.

 

Provoz I. stupně ZŠ od 30. 11. 2020

Prezenční výuka probíhá v homogenních skupinách – v kolektivech jednotlivých tříd za stávajícího rozvrhu s příslušnými vyučujícími.

Vstup do budovy školy – dopolední výuka:

7:40 – V. A, V. B

7:45 – IV. A

7:50 – III. A, III. B

7:55 – II. A

8:00 – I. A

Žáky vyzvedává před budovou školy příslušný pedagog.

 

Vstup do budovy školy – odpolední výuka:

12:10 – IV. A

12:15 – III. A, III. B

12:20 – V. A

12:25 – II. A

V. B – 1 odpolední vyučovací hodina

Žáci II. A, III. A, III. B vstupují do budovy s vychovatelkou ŠD, žáci IV. A a V. A samostatně ve stanovených časech (pokud nejsou přihlášeni do školní družiny – výuka přesunuta do budovy I. st. – viz níže).

 

Odchod z budovy školy po dopolední výuce (4 vyučovací hodiny):

11:35 – II. A

11:40 – V. A, V. B  - pátek

11:45 – I. A

 

Odchod z budovy školy po dopolední výuce (5 vyučovacích hodin):

12:30 – V. A, V. B

12:35 – IV. A

12:40 – III. A, III. B

 

Odchod z budovy školy po odpoledním vyučování (út, čt):

14:05 – V. A, V. B

14:10 – III. A, III. B

14:15 – IV. A

14:20 – II. A

 

Pozn. Žáci IV. A, V. A a V. B, kteří jsou přihlášeni do školní družiny, se mezi dopoledním vyučováním a po odpolední výuce z budovy I. stupně do budovy školní družiny nepřesouvají.

 

Provoz školní družiny od 30. 11. 2020

Vzdělávací aktivity poskytované školní družinou budou probíhat v 5 skupinách, 3 skupiny (žáci 1., 2. a 3. ročníku) v budově školní družiny, 2 skupiny (žáci 4. a 5. ročníku) v budově I. stupně ZŠ.

Budova školní družiny:

1. skupina: žáci I. A – p. B. Vochosková

2. skupina: žáci II. A – p. V. Cepáková

3. skupina: žáci III. A, III. B – p. M. Michaleová

Budova I. stupně (II. patro – učebna IV. A, V. B, audiovizuální učebna):

4. skupina: žáci IV. A – asistentky pedagoga

5. skupina: žáci V. A, V. B – asistentky pedagoga

Ranní družina je pro žáky 1. – 5. ročníku poskytována v budově školní družiny.

 

Režim stravování žáků I. stupně ve školní jídelně

Všichni žáci jednotlivých ročníků odcházejí do budovy školní jídelny v doprovodu zaměstnance školy (pedagog, příp. asistent pedagoga). Ti žáci, kteří se nestravují ve školní jídelně, po dobu stravování přihlášených žáků vyčkají v doprovodu pedagoga / asist. pedagoga v prostoru šatny školní jídelny. Poté odchází společně zpět do budovy I. stupně nebo školní družiny, příp. samostatně domů.

Časový harmonogram stravování žáků I. stupně ve ŠJ:

10:45 – V. A, V. B (Po obědě se žáci 5. roč. navracejí s dohledem zpět do budovy I. stupně).

11:05 – IV. A (Po obědě se do budovy I. stupně navracejí ti žáci, kteří se účastní vzdělávání ve školní družině. Ti žáci, kteří nenavštěvují školní družinu, budou odcházet od budovy školní jídelny v 11:35).

11:25 – III. A, III. B (Ti žáci, kteří se účastní vzdělávání ve školní družině, se přesunou po obědě do příslušného oddělení ŠD v budově.  Ti žáci, kteří nenavštěvují školní družinu, budou odcházet od budovy školní jídelny).

11:45 – II. A (v doprovodu vychovatelky ŠD)

12:10 – I. A (v doprovodu vychovatelky ŠD)

Stanovené časy jsou termíny, kdy účastníci stravování musí být již přítomni ve školní jídelně.

 

Stravování ve školní jídelně

Při provozu školního stravování je nezbytné dodržet následující:

• rozestupy 1,5 metru mezi jednotlivými stoly,

• maximální počet osob u jednoho stolu je omezen na 4 osoby (jedná-li se o dlouhý stůl, lze u něj usadit více osob, ale mezi skupinkami osob musí být rozestup minimálně 2 metry),

• ve školní jídelně nemůže být současně více osob, než je míst k sezení,

• ve školní jídelně se mohou prezenčně stravovat pouze žáci a studenti v prezenční výuce a zaměstnanci školy přítomní na pracovišti; ostatní žáci, studenti, zaměstnanci školy a cizí strávníci si mohou stravu odebrat výdejním okénkem (take-away),

• je nutné přijmout organizační opatření při čekání na výdej stravy a konzumaci stravy tak, aby:

  • nedocházelo k prolínání žáků/studentů z různých tříd/skupin/oddělení a
  • nedocházelo k prolínání žáků/studentů z prezenční výuky s osobami odebírajícími stravu formou take-away.

Žáci mají v době povinné distanční výuky nárok na dotovaný oběd.

Žáci/studenti i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy.

Těm žákům, kteří se od 30. 11. 2020 účastní prezenční výuky a jsou přihlášeni k odebírání obědů ve školní jídelně, bude strava automaticky přihlášena. 

Pokud máte zájem o odběr obědů i v době distanční výuky, příp. jejich odhlášení v době výuky prezenční je nutné dořešit náležitosti individuálně s vedoucí školní jídelny na tel. 724 057 976.

Upozorňujeme, že příchozí musí předložit pro výdej stravy čip.

Zák. zástupci žáků, kteří se v příslušném týdnu vzdělávají distanční formou výuky, mohou vyzvedávat oběd do jídlonosičů v době od 10:00 do 10:30 hodin (doba výdeje i pro cizí strávníky). Dále je možné jídlonosiče přinést do školní jídelny do 8:00 hodin a vyzvedávat je nejpozději do 13:30 hodin.

 

Epidemiologické hledisko

Prezenční výuka probíhá v homogenních skupinách (kolektivy jednotlivých tříd se neslučují).

Doporučuje se organizovat příchod a odchod žáků tak, aby nedocházelo ke kontaktu mezi žáky z různých tříd.

Zásadní je pravidelné větrání vnitřních prostor – v délce alespoň 5 minut během přestávek a zároveň jednou uprostřed každé vyučovací hodiny, popř. každých 30 minut.

Nošení ochrany úst a nosu.

Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole (včetně školní družiny). Je-li nezbytné, aby žáci při výuce viděli na ústa učitele, je možné ochranu nosu a úst výjimečně nahradit ochranným štítem, pokud je dodržena vzdálenost alespoň 2 metry od všech osob.

Vstup třetích osob (mimo žáky a zaměstnance) do prostor školy je obecně možný jen v důvodných případech za přijetí režimových opatření minimalizujících styk s žáky. Příkladem třetích osob mohou být například zákonní zástupci nezletilých dětí a žáků, kontrolní orgány (např. ČŠI), pracovníci školského poradenského zařízení, krajské hygienické stanice, osoby zajišťující zásobování.

Je zakázán zpěv a sportovní činnosti při vzdělávání (včetně plavání).

Doporučuje se během dne zařadit pobyt žáků na čerstvém vzduchu podle možností školy.

Za podmínky zachování homogenity skupiny je možné realizovat vzdělávací činnosti ve venkovních prostorách, a to i mimo areál školy.

Školy mají povinnost předcházet vzniku a šíření infekčních nemocí, včetně covid-19. Tuto povinnost naplňují podle zákona o ochraně veřejného zdraví tím, že jsou povinny zajistit „oddělení dítěte nebo mladistvého, kteří vykazují známky akutního onemocnění, od ostatních dětí a mladistvých a zajistit pro ně dohled zletilé fyzické osoby (§7 odst.3 zákona o ochraně veřejného zdraví).

Škola nemá povinnost aktivně zjišťovat u jednotlivých dětí/žáků/studentů příznaky infekčního onemocnění, ale věnuje jim zvýšenou míru pozornosti, např. zvýšená teplota, horečka, kašel, rýma, dušnost, bolest v krku, bolest hlavy, bolesti svalů a kloubů, průjem, ztráta chuti a čichu apod.

V případě jejich zjištění volí postup:

  • Příznaky jsou patrné již při příchodu do školy nebo se vyskytnou v průběhu přítomnosti žáka ve škole, školském zařízení – žák je umístěn do předem připravené samostatné místnosti nebo k jinému způsobu izolace od ostatních přítomných ve škole a je informován zák. zástupce s ohledem na bezodkladné vyzvednutí žáka ze školy.

Ve všech uvedených případech škola informuje zák. zástupce o tom, že má telefonicky kontaktovat praktického lékaře, který rozhodne o dalším postupu.

Žádáme zák. zástupce, aby děti v případě výskytu některého z výše uvedených příznaků neposílali do školy.

 

V Nových Hradech dne 25. 11. 2020

Mgr. Karel Kříha

ředitel školy