2. 9. 2016

Druhý školní den – pátek 2. září – strávili žáci se svými třídními učiteli. Tento den byl z řad pedagogů, a věříme i žáků, přijat pozitivně a v hodnocení prezentován kladně.

Mnohé práce byly samozřejmě věnovány nezbytné třídní samosprávě, tj. volbě „funkcí“ v kolektivech tříd, opětovnému seznámení se se školním řádem, pravidly chování a prospěchu. Pozornost byla věnována i testům bezpečnosti, požární ochrany a první pomoci. Žáci 8. a 9. tříd nevynechali informace k volbě povolání.

Na pořadu dne byly i různé vědomostní hry a soutěže – matematické, všeobecných znalostí, či z českého jazyka. Děti přemýšlely nad matematickými hlavolamy, tajenkami, hádankami, zahrály si slovní fotbal apod., např. třída IV.B se zapojila ve vymýšlení společné pohádky.

V 1. třídách volili pedagogové také hry na seznámení. Pomocí posílaného míčku, kdy děti sedí v kroužku, se dozvídají, jak se můj spolužák jmenuje, co má můj kamarád / kamarádka rád / ráda atd.

Mnohde si děti společně vytvářely pravidla své třídy, která se budou snažit respektovat po celý školní rok.  

Velká pozornost byla zaměřena na hry odkrývající vztahy mezi spolužáky. Třídní učitelé spolupracovali s metodičkou prevence Mgr. Štěpánkou Hanusovou a především výchovnou poradkyní Mgr. Kateřinou Marešovou.

Mgr. Jana Štorová, DiS.


Trochu netradičně začal tento školní rok v 9. třídě. Po základních organizačních informacích (školní řád, rozvrh hodin, poučení o bezpečném chování, vytvoření třídní samosprávy, apod.) vymýšleli žáci svá vlastní pravidla slušného chování ve třídě, aby poslední společný školní rok strávili v dobrém společenství. Pravidla poté sepsali na velký arch papíru a vyvěsili ve třídě. Zahráli si hru (sociogram), která má ukázat, jaké vztahy panují v třídním kolektivu. Pomocí testu řešili otázky zachování života a přežití v nečekaných situacích. Poslední dopolední hodinu hráli Na Palubě další hry, které se vztahují k poznání sama sebe a celé třídy jako kolektivu.

Mgr. Kateřina Vítovcová, 9. třída


Kamarádi každým coulem

V pátek 2. září jsme si udělali v naší třídě Den kamarádů. (Do této „akce“ se zapojily i další třídy naší školy.) Na různých hrách jsme si ověřili, jací jsme kamarádi a zdali  se přes prázdniny ještě více upevnily a vylepšily naše vztahy ve třídě. A můžeme s hrdostí prohlásit, že jsme parta na správném místě. Je sice pravda, že každý nemusí být všem stejně sympatický, ale když půjde, jak se říká, do tuhého, víme, že každý z nás se může spolehnout na toho druhého.

Během pátečního dopoledne jsme dostali za úkol napsat na lístek papíru jednoho našeho nejlepšího kamaráda a zdůvodnit, proč je zrovna on tím nejlepším. Pak jsme mohli označit všechny naše další kamarády a nakonec napsat jméno nejméně oblíbeného spolužáka, pokud tedy nějaký takový je, a opět zdůvodnit proč. Musíme přiznat, že většina z nás uvedla, že nejméně oblíbený kamarád v naší třídě vůbec není. A když paní učitelka vyhodnotila všechny naše lístky, vyšlo nám, že u nás není nikdo, kdo by zůstal stranou!!!! Jsme prostě jeden tým!!!

Dalším úkolem, který nás moc bavil, bylo, aby každý z nás napsal všem ostatním něco hezkého. Zapojila se i paní učitelka, která každému také napsala pár slov. Výsledkem našeho psaní byl pak osobní dopis pro každého, plný pěkných vět, symbolů a obrázků, který jsme si odnesli domů. A víte, co na tom bylo to nejlepší? Ujistit se, že v naší třídě je 16 lidiček, kterým nejste lhostejní.

Až někdy bude venku pršet, zkuste si třeba takový dopis napsat doma. Uvidíte, že dostat list plný vyznání, přátelství a lásky pohladí po duši a zahřeje u srdíčka.

kamarádi ze IV. A a paní učitelka Marie Rolínková