19. 11. 2012

V polovině listopadu probíhal na naší škole výukový program pod názvem „Supermarket jinýma očima“. Zúčastnili se ho žáci 6. a 7. ročníků. Pořad připravilo centrum ekologické a globální výchovy Cassiopeia.

Během dvou vyučovacích hodin jsme se dověděli mnoho užitečných informací, které souvisejí s nakupováním. Pochopili jsme, jaký je rozdíl mezi velkým hypermarketem a malým obchůdkem. Odhalili jsme řadu obchodních „fíglů“, na které se zákazníci nechají často nachytat, a potom kupují zboží předražené, nekvalitní, nebo dokonce takové, které vůbec nepotřebují.

Povídali jsme si o cenách, kvalitě zboží, o slevách i o u nás tak oblíbených nákupech zboží v tzv. akci. Hodně času bylo věnováno reklamě a jejímu vlivu na kupující. Velice nás zaujal krátký dokumentární film dvou vysokoškoláků s názvem Český sen. Názorně nám ukázal, jak se lidé nechají reklamou snadno ovlivnit, jak se nechají zlákat na podivné slevy a ještě podivnější odměny.

Pořad se nám líbil. Byl zajímavý a hlavně nás poučil o věcech, s kterými se denně setkáváme.

Žáci 6. třídy